Skoči na vsebino
Iskalnik

Subvencije za okolju prijaznejše avtobuse

Nepovratne finančne spodbude občinam za nakup novih vozil, namenjenih javnemu prevozu potnikov in šolarjev.

Subvencije za nakup novih vozil za prevoz potnikov in šolarjev

Na podlagi javnega poziva občinam, objavljenega v Uradnem listu RS, št. 39/2025 z dne 30. 5. 2025, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo v vlogi sofinancerja in družba Borzen v vlogi izvajalca javnega poziva v okviru dejavnosti centra za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu dodeljujeta nepovratne finančne spodbude za nakup  novih vozil za prevoz potnikov in šolarjev.

Namen javnega poziva je spodbujanje nakupa okolju prijaznih vozil zaradi širitve oziroma vzpostavitve novih linij javnega prometa, šolskih prevozov ali zamenjave obstoječih zastarelih vozil z visokimi izpusti delcev PM10 z okolju prijaznimi vozili na linijah javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov. Prav tako se bo s sodobnimi vozili znižala raven hrupa in povečalo število prepeljanih potnikov v javnem potniškem prometu ter izboljšala trajnostna mobilnost prebivalcev. Skupni učinek je manjša onesnaženost in boljša kakovost zunanjega zraka ter bivanja.

Cilj javnega poziva je spodbujanje nakupa novih brezemisijskih vozil za širšo uveljavitev teh vozil ter povečanje uporabe javnega potniškega prometa z vozili, ki na izpustu ne oddajajo emisij CO2 in onesnaževal zunanjega zraka, kot so emisije NOx ter trdni delci PM10 in PM2.5. 

PREDMET JAVNEGA POZIVA

Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude občinam za naložbe v nakup okolju prijaznih novih vozil za izvajanje javnega prometa za prevoz potnikov in njihove prtljage ter za prevoz šolarjev.

Po tem javnem pozivu se šteje, da je vozilo okolju prijazno, če je:

  • na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu ali
  • na vodik brez emisij CO2 na izpustu.

Za novo vozilo pa se šteje vozilo, ki ga bo občina kupila po oddaji vloge na ta javni poziv in bo prvič po proizvodnji registrirano v RS na njeno ime.

Nepovratna finančna spodbuda bo dodeljena za:

  • nakup novih vozil kategorije M1 z vsaj osmimi sedeži poleg sedeža voznika (npr. kombi),
  • nakup novih vozil kategorije M2,
  • nakup novih vozil kategorije M3,

ki bodo namenjena izključno za javni prevoz potnikov (tudi otrok, mlajših od 12 let), namenjena širitvi linije (kot širitev šteje tudi večja frekvenca voženj v okviru obstoječe linije), vzpostavitvi novih linij javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov, oziroma bodo na obstoječih linijah javnega prometa ali šolskih prevozih nadomestila obstoječa vozila emisijskega razreda EURO IV in nižje, namenjena javnemu prometu za prevoz potnikov in njihove prtljage ali šolskemu prevozu,.

Kategorije vozil so določene v Prilogi I Pravilnika o ugotavljanju skladnosti vozil (Uradni list RS, št. 105/09 in nasl.), skladno z Zakonom o motornih vozilih (Uradni list RS št. 75/17 in nasl., ZMV-1).

Nizkopodni mestni avtobusi, ki so predmet nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu, morajo vsebovati klančino (rampo) za invalidske in otroške vozičke ter mehanizem za njihovo pritrditev, da je potnikom z zmanjšano zmožnostjo gibanja, uporabnikom invalidskega vozička in potnikom z otroškim vozičkom omogočen varen vstop, vožnja ter izstop iz avtobusa. Prostor za uporabnike invalidskih in otroških vozičkov mora biti ustrezno označen.

Vozila morajo biti opremljena z informacijsko opremo, ki je dostopna slepim, slabovidnim, gluhim in naglušnim osebam, skladno z določili Direktive (EU) 2019/882 o dostopnosti proizvodov in storitev ter s tehničnim standardom EN 301 549. Prikaz informacij mora izpolnjevati zahteve skladno z merili standarda WCAG 2.1 na ravni AA ali z novejšim standardom WCAG 2.2, če zagotavlja najmanj enakovredno raven dostopnosti, kot jo določa EN 301 549.

Opremljena morajo biti s tehnično opremo za gluhe in naglušne osebe, ki vključuje implementacijo vizualnih obvestil preko notranjih informacijskih zaslonov. Ti zasloni morajo jasno prikazovati informacije o trenutni lokaciji vozila, naslednjih postajah ter hkrati v tekstovni obliki prikazovati vsa glasovna obvestila.

Vozila morajo biti opremljena tudi s tehnično opremo za slepe in slabovidne osebe, in sicer:

  • vsako vozilo mora biti opremljeno z zvočnim napovednikom postaj, ki samodejno napoveduje vsako naslednjo postajo nekaj minut pred prihodom, v slovenskem in angleškem jeziku,
  • vozilo mora biti opremljeno z notranjimi opozorilnimi tablami, ki prikazujejo celoten načrt poti z vsemi postajališči ter jasno označujejo postajo, ki se ji vozilo približuje. Opozorilne table morajo biti izdelane na kontrastni podlagi  z velikimi črkami, skladno z zahtevami  standarda WCAG 2.1 na ravni AA ali standarda WCAG 2.2, da so berljive tudi slabovidnim potnikom,
  • na zunanji strani vozila mora biti nameščena opozorilna tabla z visokim kontrastom, z velikimi črkami (skladno z zahtevami WCAG 2.1 na ravni AA ali standarda WCAG 2.2), odporna na vremenske vplive, ki prikazuje smer vožnje in večja postajališča na liniji,
  • sedeži v vozilu morajo biti trajno in jasno označeni s številkami v Brajevi pisavi.

Vozila, ki bodo uporabljena izključno za šolski prevoz določene skupine uporabnikov in bodo izvajala prevoz kot posebni linijski ali posebni pogodbeni prevoz (v skladu z zakonodajo, ki ureja prevoz potnikov), ne štejejo za javni prevoz in zato niso zavezana k opremljenosti z informacijsko in komunikacijsko opremo, prilagojeno za slepe, slabovidne, gluhe in naglušne osebe.

RAZPOLOŽLJIVA SREDSTVA

Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za sofinanciranje naložb po tem javnem pozivu znaša 10.000.000 EUR.   

VIŠINA NEPOVRATNE FINANČNE SPODBUDE GLEDE NA PREDMET NALOŽBE

Višina nepovratne finančne spodbude za posamezno vozilo znaša do 80 % upravičenih stroškov, vendar ne več kot:

  • 64.000 EUR za posamezno vozilo kategorije M1 z vsaj osmimi sedeži poleg sedeža voznika,
  • 600.000 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M2 ali M3 na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu,
  • 760.000 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M2 ali M3 na vodik brez emisij CO2 na izpustu.

Če občina, ki leži na območju iz 9. člena Zakona o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10, 46/14 – ZON-C, 60/17, 82/20 in 18/23 – ZDU-1O, v nadaljnjem besedilu: ZTNP-1), na tem javnem pozivu kandidira za naložbo, ki se bo uporabljala izključno na območju iz 9. člena ZTNP-1, lahko v skladu s prvim odstavkom 11. člena ZTNP-1 končna višina (znesek) nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu znaša do 100 % upravičenih stroškov. Ne glede na navedeno glede višine spodbude veljajo omejitve tudi iz predhodnega odstavka.

Posamezni občini se lahko dodeli največ do 50 % skupne višine sredstev. Najmanj 10 % in največ 15 % skupne višine sredstev je namenjenih za nakup brezemisijskih kombijev. V primeru potrebe si družba Borzen pridržuje pravico do spremembe odstotka sredstev, namenjenih za nakup brezemisijskih kombijev.

UPRAVIČENCI

Vlagatelj po tem javnem pozivu je občina, ki bo po oddaji vloge na ta poziv kupila okolju prijazno/a novo/a vozilo/a, s katerim/i bo:

  • razširila oziroma vzpostavila nove linije javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov ali
  • zamenjala obstoječa zastarela vozila z visokimi izpusti delcev PM10, namenjena za javni potniški promet ali šolski prevoz in
  • ima za načrtovani nakup sprejet občinski proračun z vključeno postavko nakupa predmetnih vozil oziroma sprejet načrt razvojnih programov (NRP) s finančno konstrukcijo za naložbo, ki je predmet sofinanciranja.

Če občina še nima uvrščenega projekta v načrt razvojnih programov, mora zagotoviti zadostna lastna sredstva v okviru evidenčnega projekta oziroma na postavkah, iz katerih lahko prerazporedi sredstva za izvajanje odobrene naložbe. Občina mora v roku 120 dni po prejemu odločbe o dodelitvi sredstev svoje načrte razvojnih programov ustrezno dopolniti. 

Občina lahko kandidira za nakup enega ali več vozil, ki so predmet tega javnega poziva. Občina lahko odda tudi več vlog.

Do spodbud niso upravičene občine:

  • ki imajo zapadle finančne obveznosti do družbe Borzen oziroma Eko sklada ali ne izpolnjujejo drugih pogodbenih zavez po pogodbah, sklenjenih z družbo Borzen oz. Eko skladom,
  • katerih zapadle neplačane obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti, ki jih pobira Finančna uprava Republike Slovenije, na dan vložitve vloge znašajo 50,00 EUR ali več,
  • ki na dan vložitve vloge nimajo predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let od dne vloge,
  • ki imajo blokiran transakcijski račun.
POGOJI IN ZAHTEVE ZA PRIDOBITEV SUBVENCIJE

Upravičeni stroški naložbe:

Upravičeni stroški naložbe vključujejo strošek nakupa novega vozila, vključno s stroškom nakupa informacijske opreme, ki je dostopna slepim, slabovidnim, gluhim in naglušnim osebam, kot je navedeno zgoraj.

Kot upravičen strošek nakupa se ne šteje DDV, razen v primeru, če občina ni upravičena do odbitka vstopnega DDV. V tem primeru mora občina podati izjavo, da ni upravičena do odbitka vstopnega DDV.

Strošek registracije in drugi stroški, povezani z nakupom novega vozila, niso upravičeni stroški.

Upravičen strošek naložbe je tisti strošek, ki nastane po oddaji vloge.

Skladno z zahtevami javnega poziva mora vozilo, ki je predmet spodbude, najmanj 3 (tri) leta po prvi registraciji, ostati registrirano in v lasti občine. Izjemoma občini ni potrebno vrniti pridobljene nepovratne finančne spodbude, če z materialnimi dokazi dokaže, da zaradi popolnega uničenja vozila ponovna prijava vozila v promet in njegova uporaba nista več mogoča.

Rok za zaključek naložbe po tem javnem pozivu je najkasneje do 15. 11. 2026.

ROK IN NAČINI ODDAJE VLOGE

Oddaja vloge je možna v elektronski obliki preko spletne aplikacije Centra za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu od vključno 30. 06. 2025 od 12. ure dalje do porabe sredstev oziroma do dneva objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.

Vloga se obravnava kot popolna, ko vlagatelj v elektronski obliki odda vse zahtevane podatke ter zahtevane priloge:

  1. predračun/ponudba za nakup vozila, ki se glasi na ime občine;
  2. dokument identifikacije investicijskega projekta (DIIP);
  3. veljavni načrt razvojnih programov, iz katerega se vidi, da je naložba umeščena v proračun občine, ali dokazilo, iz katerega je razvidno, da ima občina zagotovljena zadostna lastna sredstva v okviru evidenčnega projekta oziroma na postavkah, iz katerih lahko prerazporedi sredstva za izvajanje odobrene naložbe;
  4. tehnično dokumentacijo proizvajalca vozila, iz katere izhaja, da vozilo izpolnjuje pogoje javnega poziva in iz katere so jasno razvidni podatki o vozilu (znamka, tovarniška in komercialna oznaka, kategorija in vrsta vozila, število sedežev ter nazivna moč motorja in vrsta goriva oziroma pogona). Za nizkopodne mestne avtobuse mora tehnična dokumentacija vsebovati tudi zahteve za klančino (rampo) za invalidske in otroške vozičke, mehanizem za pritrditev invalidskega vozička ter ostale potrebne prilagoditve, da je potnikom z zmanjšano zmožnostjo gibanja, uporabnikom invalidskega vozička in potnikom z otroškim vozičkom omogočen varen vstop, vožnja ter izstop iz avtobusa. Če bodo tudi druga vozila prilagojena za prevoz potnikov z zmanjšano zmožnostjo gibanja, uporabnikov invalidskih vozičkov in potnikov z otroškim vozičkom, je del tehnične dokumentacije tudi popis vseh potrebnih prilagoditev vozila. Podatki, zahtevani v tehnični dokumentaciji, so lahko vključeni v predračun/ponudbo ali podani ločeno v specifikaciji vozila;
  5. v primeru, ko gre za javni prevoz potnikov, dokumentacijo, da so vozila opremljena z informacijsko opremo, ki je dostopna slepim, slabovidnim, gluhim in naglušnim osebam, skladno z določili Direktive (EU) 2019/882 o dostopnosti proizvodov in storitev ter s tehničnim standardom EN 301 549;
  6. v primeru, ko občina uveljavlja, da bo z novimi vozili razširila oziroma vzpostavila nove linije javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov, dokument, iz katerega bo razvidna  širitev ali vzpostavitev nove linije javnega prometa za prevoz potnikov in njihove prtljage ali linija za prevoz šolarjev;
  7. v primeru, da občina, ki leži na območju iz ZTNP-1, uveljavlja višjo spodbudo za naložbo, ki se bo uporabljala izključno na območju iz 9. člena ZTNP-1, dokument, iz katerega bo razvidno, da se bo vozilo uporabljajo izključno na območju iz 9. člena ZTNP-1;
  8. v primeru, da občina ni upravičena do odbitka vstopnega DDV in uveljavlja DDV kot upravičen strošek, lastno izjavo, iz katere izhaja, da ni upravičena do odbitka vstopnega DDV;
  9. dokazilo, izdano s strani FURS, da občina na dan vložitve vloge nima 50,00 EUR ali več zapadlih neplačanih obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti;
  10. dokazilo, izdano s strani FURS, da občina na dan vložitve vloge nima nepredloženih obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let od dne vložitve vloge;
  11.  izjava o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega poziva.

Za vsa morebitna dokazila in vse listine, ki jih občina predloži v tujem jeziku, lahko družba Borzen zahteva, da občina predloži overjene prevode v slovenski jezik.

Morebitne dopolnitve vloge, spremembe vloge in umike vloge mora občina oddati na enak način, kot je oddala prvotno vlogo, to je izključno preko spletne aplikacije. Če je sicer pravočasno vložena vloga nepopolna ali nerazumljiva in občina pomanjkljivosti odpravi v roku, ki ga v pozivu za dopolnitev določi družba Borzen, se šteje, da je vloga pravočasna. Z dopolnitvijo vloge se lahko dokazujejo dejstva, nastala najkasneje do datuma vložitve vloge.

Kot datum popolne vloge se upošteva datum, ko je bila vloga dopolnjena. Vloge, ki ne bodo pravočasno dopolnjene, bodo s sklepom zavržene.

PREDLOŽITEV DOKUMENTACIJE O ZAKLJUČKU NALOŽBE

Dokumentacijo o zaključku naložbe mora občina predložiti najkasneje do 15. 11. 2026. Za zaključek naložbe pa se šteje datum registracije vozila.

Dokumentacija o zaključku naložbe mora obvezno vsebovati:

  • pogodbo o izplačilu nepovratne finančne spodbude, podpisano s strani občine;
  • dokument, iz katerega bo razvidno, da se vozilo uporablja za namen, določen z javnim pozivom (npr. pogodba med občino in javnim podjetjem, koncesionarjem ali pogodbenim izvajalcem javnega potniškega prometa);
  • kopijo pravnomočne odločitve o oddaji javnega naročila za nakup vozila;
  • kopijo računa za nakup vozila, ki se glasi na ime občine;
  • kopijo potrdila o plačilu celotnega zneska računa;
  • kopijo prometnega dovoljenja, izdanega na ime občine, iz katerega bo razvidno, da je vozilo registrirano za javni prevoz potnikov ali šolarjev;
  • v primeru, ko novo vozilo zamenjuje obstoječe zastarelo vozilo z visokimi izpusti delcev PM10, dokument, iz katerega bo razvidno, da je bilo vozilo, ki je bilo nadomeščeno z novim vozilom, odjavljeno iz prometa, in dokument, iz katerega bodo razvidni podatki o odjavljenem vozilu (znamka, tovarniška in komercialna oznaka, kategorija in vrsta vozila ter emisijski razred);
  • izjavo o posredovanju statičnih in dinamičnih podatkov Ministrstvu za infrastrukturo, Nacionalnemu centru za upravljanje prometa v Republiki Sloveniji ter vzpostavitvi sistema za samodejno posredovanje podatkov kot to določa poglavje 6.10 javnega poziva.

Oddaja dokumentacije bo potekala v elektronski obliki. Podrobnejša navodila o načinu oddaje dokumentacije ob zaključku naložbe bomo objavili na tej spletni strani najkasneje do 31. 07. 2025.

OBRAVNAVA VLOG

Oddane vloge bodo obravnavane po vrstnem redu prejema vlog v sistem, pri čemer se bo odločbe izdajalo sproti, v rokih, kot jih določa Zakon o splošnem upravnem postopku (ZUP). Nepovratne finančne spodbude se bodo po tem javnem pozivu dodeljevale do porabe sredstev.

DODATNE INFORMACIJE IN POMOČ PRI IZPOLNJEVANJU VLOGE

Dostopajte do celotne vsebine javnega poziva TUKAJ.

Dodatne informacije v zvezi z objavljenim javnim pozivom lahko dobite na telefonski številki 01/6207-655 oz. 080 80 30 v času uradnih ur oziroma na elektronskem naslovu mobilnost@borzen.si.

*Odgovori na vprašanja, posredovani z elektronsko pošto ali objavljeni na spletni strani www.borzen.si, so zgolj informativne narave in ne pomenijo, da družba Borzen glede na vse okoliščine primera ter po prejemu vloge in popolne dokumentacije vlagatelja ne bo odločila drugače.