Na podlagi 5., 10. in 11. člena Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21), Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, Priročnika o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, 42. člena Zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 62/23) in 5. člena Uredba o načinu dodeljevanja finančnih spodbud ukrepom za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 113/23 in 57/24) je bil v Uradnem listu RS, št. 86/2025 z dne 7. 11. 2025, objavljen Javni poziv za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud fizičnim osebam za električna vozila (oznaka: JP REPWR SUB-EVFO25), ki se izvaja v skladu z Načrtom za okrevanje in odpornost.
V vlogi nosilnega organa in izvajalca ukrepa nastopa Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, družba Borzen pa v vlogi zunanjega izvajalca tehnične in administrative izvedbe predmetnega postopka dodelitve spodbud v okviru Centra za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu.
Namen javnega poziva je spodbujanje prehoda na brezemisijsko mobilnost s ciljem povečati delež registriranih vozil v Republiki Sloveniji, ki na izpustu ne oddajajo emisij CO2 in hkrati porabijo manj energije kot primerljiva vozila na fosilno gorivo.
PREDMET JAVNEGA POZIVA IN UPRAVIČENCI
Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude za nova ali rabljena električna vozila, ki imajo vgrajen samo električni pogonski motor.
Spodbude so namenjene:
- fizičnim osebam, pri čemer lahko vlagatelj prejme le eno nepovratno finančno spodbudo za eno vozilo.
Do spodbud niso upravičene fizične osebe:
- ki imajo zapadle finančne obveznosti do Eko sklada ali družbe Borzen ali ne izpolnjujejo drugih pogodbenih zavez po pogodbah, sklenjenih z Eko skladom ali družbo Borzen;
- katerih zapadle neplačane obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti, ki jih pobira Finančna uprava Republike Slovenije, na dan vložitve vloge znašajo 50 EUR ali več;
- ki na dan vložitve vloge nimajo predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let od dne vloge;
- ki so v postopku zaradi osebnega stečaja;
- ki imajo blokiran transakcijski račun.
Sredstva se dodelujejo za naložbe v nakup novih ali rabljenih vozil za cestni promet, ki spadajo v eno izmed spodaj navedenih kategorij cestnih vozil, in sicer za naslednja ukrepa:
- nakup novega vozila kategorije M1, N1, L7e, L6e, L5e, L4e, L3e, L2e in L1e-B na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu, ki vključuje nakup baterije oziroma najem baterije za dobo najmanj dve leti od dneva nakupa;
- nakup rabljenega vozila kategorije M1 in N1 na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu, ki vključuje nakup baterije oziroma najem baterije za dobo najmanj dve leti od dneva nakupa.
Tabela 1: Opis kategorij vozil
| Kategorija vozil |
Opis |
| M1 |
Vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg sedeža voznika |
| N1 |
Vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone |
| L7e |
»štirikolesa«, razen lahkih štirikoles kategorije L6e, z maso neobremenjenega vozila, ki ne presega 400 kg (550 kg za vozila za prevoz blaga), brez mase baterij pri električnih vozilih, katerih največja nazivna moč motorja ne presega 15 kW |
| L6e |
»lahka štirikolesa« z maso neobremenjenega vozila manjšo od 350 kg, brez mase baterij pri električnih vozilih, katerih največja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 45 km/h, in katerih največja trajna nazivna moč ne presega 4 kW pri elektromotorjih |
| L5e |
»motorna trikolesa« (vozila s tremi simetrično nameščenimi kolesi) z največjo konstrukcijsko določeno hitrostjo, ki presega 45 km/h |
| L4e |
(trikolesna vozila – s stransko prikolico) |
| L3e |
(dvokolesna vozila): »motorna kolesa« opremljena z motorjem, katerih največja konstrukcijsko določena hitrost presega 45 km/h |
| L2e |
(trikolesna vozila): »mopedi« (kolesa z motorjem), katerih največja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 45 km/h in katerih največja trajna nazivna moč ne presega 4 kW pri elektromotorju |
| L1e |
Lahko dvokolesno vozilo na motorni pogon z dvema kolesoma in motornim pogonom, katerega največja konstrukcijsko določena hitrost vozila znaša ≤ 45 km/h, katerega največja trajna nazivna ali neto moč znaša ≤ 4 kW in katerega največja masa je po podatkih proizvajalca tehnično dovoljena masa.
Podkategorije:
- L1e-A: (kolo na motorni pogon) kolo zasnovano za uporabo pedal, opremljeno s pomožnim pogonom, katerega glavni namen je pomoč pri pogonu na pedala, in katerega izhodna moč pomožnega pogona se zmanjšuje pri hitrosti vozila ≤ 25 km/h ter katerega največja nazivna trajna ali neto moč znaša ≤ 1 kW. Tri- ali štirikolesna kolesa na motorni pogon, ki izpolnjujejo prej navedena dodatna merila, se razvrstijo kot tehnično enakovredna dvokolesnemu vozilu L1e-A;
- L1e-B: (dvokolesni moped) vsa druga vozila kategorije L1e, ki jih ni mogoče razvrstiti v skladu z merili vozila L1e-A
|
Vozila kategorije L1e-A niso predmet nepovratnih finančnih spodbud.
Vozila, ki so predmet naložbe, morajo biti opremljena z akumulatorji za pogon, ki ne temeljijo na svinčevi tehnologiji.